Nowoczesna architektura : Think Space: Konkurs „Alejandro Zaera-Polo nigdy nie został zaplanowany na zwycięstwo w Terminalu Portowym w Jokohamie”

Dzięki uprzejmości Think Space W ramach cyklu konkursów przygotowanego przez Adrian Lahoud w 2012 r.
Think Space apeluje o udział w konkursie Yokohama Port Terminal.
Krótko mówiąc, projekt Yokohama faktycznie rozpoczął się wokół możliwości generowania organizacji z wzorca obiegu, który jest w zasadzie hybrydyzacją szopy.
mniej lub bardziej nieokreślony pojemnik.
i grunt, w ten sposób tworząc unikalną architektoniczną / miejską typologię, która miałaby wpływ na pokolenie architektów.
Więcej zdjęć i informacji o konkursie po przerwie.
– To projekt, którego nigdy nie planowaliśmy wygrać ., powiedział Farshid Moussavi i Alejandro Zaera-Polo we wstępie do Projektu Yokohama, opublikowanego w 2002 roku.
Jakieś dziesięć lat później i patrząc wstecz, Zaera-Polo kontynuuje:.
Projekt Yokohama było początkiem mojej praktyki.
I możliwość wykrystalizowania rodzaju śledztwa, które według mnie dotyczy całego pokolenia architektów i przetestowania go w rzeczywistości.
Hybrydyzacja infrastruktury, krajobrazu i architektury, integracja projektowania wspomaganego komputerowo z praktyką architektoniczną i być może eksploracja globalnej praktyki zostały przetestowane przez ten projekt w prawdziwym budynku.
I oczywiście było to ogromne osobiste doświadczenie.
Projekt Jokohama Rem Koolhaas, jeden z pierwotnych członków jury, w skład którego weszli Arata Isozaki i Toyo Ito, stwierdził po zakończeniu, że obrady konkursowe nabrały fascynującego zwrotu: w jury podzielonym na profesjonalistów (architektów, planistów) i nieprofesjonalnych członkowie, to sekcja nieprofesjonalna nalegała na dwa kluczowe elementy: wyjątkowość.
projekt musiał być punktem zwrotnym.
i przygoda.
projekt musiał być eksperymentem architektonicznym.
Ośmielony tym duchem, zwycięski projekt wybrany przez jury odpowiada dwóm kryteriom: Jest unikalny (nigdy nie było takiego mola) i jest architektonicznie eksperymentem: śledztwo w nowy, bardziej płynny sposób organizacji przepływy.
już nie.
wszystko na swoje miejsce.
ale bardziej swobodny język, który może sprawić, że znów stanie się znajoma ekscytująca.
Projekt Yokohama Projekt rozpoczyna się od tego, co architekci opisali jako molo bez wyjścia , co jest ambicją zbudowania obrzeża pomostu jako płynnej, nieprzerwanej i wielokierunkowej przestrzeni, a nie według bram i ustalonej orientacji.
Seria programowo specyficznych blokujących pętli cyrkulacyjnych pozwoliła architektom wykluczyć tradycyjną liniową i rozgałęzioną strukturę charakterystyczną dla budynku.
Zamiast rozwijać budynek jako obiekt lub figurę na pomoście, projekt jest produkowany jako przedłużenie terenu miejskiego, skonstruowane jako systematyczne przekształcanie linii schematu cyrkulacyjnego w złożoną i rozwidloną powierzchnię.
Projekt Yokohama Aby się zarejestrować i uzyskać więcej informacji, odwiedź tutaj.
[więcej w: obróbki dachowe, gealan okna, rodzaje ogrzewania domu ]

Powiązane tematy z artykułem: gealan okna obróbki dachowe rodzaje ogrzewania domu